Home > Diverse, Kosthold > Spill og diett

Spill og diett

Join in Might and Magic: Heroes Kingdoms

Jeg har blitt hekta på et genialt spill. Det er helt gratis og basert på Might & Magic universet for de som kjenner til dette.
Det spilles også gjennom nettleseren så ingenting å laste ned eller installere.
Det beste for meg er at spillet går i “sanntid”. Man kan altså sende ut helten sin for å angripe en fiende, starte å bygge en ny bygning i byen sin, starte rekrutteringen av nye soldater også ser man at hver handling tar fra noen minutter til timer før det er ferdig. Så kan man bare skru av datan og dra på trening eller jobb eller hva annet. Og når man kommer hjem igjen kan man se hvordan det har gått.

Trykk på linken over og opprett din egen helt og by så hjelper du meg samtidig litt på veien. Kanskje vi også senere møtes i spillet og kan danne en allianse?

MAT

Jeg har begynt å gjøre noe lurt for å redusere fettet i kjøttet ytterligere.
Kjøper allerede magert kjøtt som kyllingbryst og ytrefilet. Så kverner jeg det og legger det ut over en langpanne i et passe tykt lag. Når den da stekes så smelter og renner mye av fettet ut.
Krydrer med salt og pepper og det blir veldig godt og ikke så tørt som man skulle tro.

Jeg er i utgangpunktet litt i mot det å spise “kalorifri” mat eller ha et lager med “krisemat” osv. Man skal spise den ordentlige maten man har planlagt og ferdig med det.
Men når jeg våkner på natta og kroppen verker og magen skriker etter mat, så er det håpløst å skulle klare å sovne igjen. Jeg har unnet meg litt Shirataki Fettucini fra gymgrossisten med walden farms saus. Hiver det kjapt innpå og legger meg med en gang igjen så klarer jeg som regel å sovne før sulten kommer tilbake.

Nå siste ukene mot konk prøver jeg å stresse minst mulig. En hyperaktiv Rottweiler på ett år som gjør rampestreker døgnet rundt er ikke bra for stresshormonene kjenner jeg. Så jeg har spurt foreldrene mine om de ikke kan passe han i noen perioder frem til NM. Denne helgen tok far han med på hytta vår like ved Hemsedal. Virker ikke som han hadde vondt av det.
Tror jeg skal ta meg en helg på den hytta igjen snart selv.

  1. lisbethlisbeth
    September 20, 2012 at 10:54 am

    Dere har så fantastisk flotte hunder.
    Klar for NM?

    Ahh, skal jaggu prøve det spilllet, er litt nerdete jeg også 😉

    • October 5, 2012 at 8:08 am

      Ikke så mye mer man får gjort før NM i morgen 🙂
      Litt spilling blir man aldri for gammel for.

  2. ka
    September 20, 2012 at 5:13 pm

    hei.
    er Kre-alkalyn et bra valg om man vil slippe væske i kroppen og oppblåst som man gjør med monohydrat?. Får man samme effekt av kre alkalyn?altså styrken ?og kanskje litt muskelvolum.

    • October 5, 2012 at 8:06 am

      Jeg har ikke hørt noe annet.

  3. Peter
    September 21, 2012 at 9:08 pm

    Hei Carl-Erik.

    Ser at du spiser hvit ris (Paraboiled ris?). Er det noen spesiell grunn til dette?

    Hvorfor ikke naturris, fullkorn-ris eller villris?

    • October 5, 2012 at 8:06 am

      Fordi det smaker best og er god karbohydratkilde.
      Får nok fiber ellers i kosten. Er ikke bra med for mye fiber heller.

  4. Anonymous
    September 23, 2012 at 7:35 pm

    lykke til med oppkjøring:D

  5. Kristian B
    September 24, 2012 at 7:51 am

    Angående det med ON whey og havregrøt, så blir det ikke suppegrøt når jeg først lager havregrøt i mikrobølgeovn og tilsetter pulveret etterpå.

    • October 5, 2012 at 8:05 am

      det hjelper hvis man koker grøten skikkelig tørr eller lar den stå og stivne en stund først.
      Prøvde også å tilsette fibershusk som gjorde den mer grøtaktig igjen.

  6. annonym
    October 2, 2012 at 11:00 am

    Er det slik at hvis man går opp 1kg i musklemasse forbrenner man 100kalorier mer?

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment