Home > Diverse, Kosthold, Kosttilskudd > Drømmer, diett og kosttilskudd

Drømmer, diett og kosttilskudd

Beklager sjelden blogging. Skjer mye i livet nå.

Hadde mareritt i natt. Drømte at jeg sto i bar overkropp på innveiingen til Norway Open og var alt for feit. Sandra kløp meg i magefettet og Kenneth sto å rista på hodet.
Jeg våkna kl 05:00 og dro rett ut på morgenkardio med bikkja.

Det var formsjekk og poseringstrening søndag. Jeg fikk høre jeg var i god rute og beskjed om å bare kjøre på hardt videre. Mer kardio og mindre mat.
Nesten hele gjengen var samlet. Og Marika fra treningsforum var der for å intervjue Marius som debuterer i AF.
Jeg begynte å knipse bilder, men oppdaga kjapt at jeg hadde glemt minnekortet i datan hjemme. Så ble ikke noe formbilder denne gangen heller.
Christian:” Det er bare bra. Så ser du enda større forskjell i steden neste gang”.

Jeg har kutta ned 500kcal og ligger nå på 2700. Så får vi se på søndag igjen hvordan det har gått. Må sikkert kutte enda mer neste uke.
Matporsjonene er blitt skuffende små synes jeg. Og kjent siden søndag at jeg er generelt slappere.
Hjelper lite å kutte i kalorier om man kompenserer med å være slapp og røre seg mindre. Så biter tenna sammen og holder intensiteten oppe så godt jeg kan.

Jeg har lenge vært litt oppblåst og løs i magen. Kuttet ut alt av melkeprodukter og ble litt bedre. Så byttet jeg ut myseprotein (som er lagd av melk) med eggprotein og magen har blitt helt fin.
Så nå går det bare i Optimum Nutrition 100% Egg. Den smaker og metter dessuten langt bedre enn whey-proteinshakene.
Eneste minuset er at det koster litt mer og at det lukter ikke akkurat granbar når man er på do.
Har også skaffet meg Universal Animal Cuts. Blir varmere og svetter mer på trening uten at jeg blir uvel og skjelven som jeg har opplevd med andre fettforbrennere.
Sper på litt “Ripped Hardcore” fra Gymgrossisten når energien er lav.

  1. Anonymous
    September 5, 2012 at 9:39 am

    For vanlige dødlige høres 2700kcal i rein mat som en ganske dugelig mengde;D dieterte i min ungdom, og istendfor cardio kuttet jeg heller maten, så det var dager jeg var på 1300kcal siste mnden. Startvekt av dietten på ca 80kg! Har det noe å si for resultatet? Er det bedre å høyne kardio kontra kutte kcal med tanke på muskelsvinn?

    MVh

    • September 5, 2012 at 10:33 am

      Trening og mat må balanseres.
      Nei du kan ikke kutte ut kardio helt og heller spise mindre. Og nei du kan ikke spise så mye man vil bare du har nok kardio.
      Og den balansen er litt ulik fra person til person.
      Jeg foretrekker å trene mer og spise mer. Å spise setter i gang en rekke positive funksjoner i kroppen som gir mer fordel enn det negative stresset med treningen.

  2. annonym
    September 5, 2012 at 6:45 pm

    Har du noen tips når det kommer til cravings ?

    Gikk på diett nå i 4 uker, så ble jeg syk i 2 dager og dag 2 spiste jeg pizza,sjokkis etc. Når er jeg frisk men forsatt veldig sliten. “må komme meg på bena igjen”

  3. annonym
    September 7, 2012 at 2:51 pm

    Hvordan regner man ut hvor mye kalorier man skal spise på diett?
    Jeg er gutt 20 år, 90kg, 185cm fettprosent på ca.17. Trener styrke 4 ganger og cardio hver dag

    • September 16, 2012 at 9:00 pm

      Det går ann å regne ut BMR og gange med gjennomsnittelig PAL verdi osv.
      Men beste er å prøve seg fram og tilpasse underveis.

  4. September 8, 2012 at 7:06 pm

    Mareritt ja… Det fikk jeg og denne uken. Sikkert fordi det nærmer seg sånn. Jeg stod der og hadde glemt og få farge på meg, og alle i familien nektet å kjøre meg til Norway Open. Min søster prøvde å fore i meg pizza og sjokolade, hehe..

    • September 16, 2012 at 8:59 pm

      Ikke lenge igjen nå..

  5. annonym
    September 10, 2012 at 5:26 pm

    Står på div. fatburners at man ikke skal bruke om man ikke er 18. Jeg startet å bruke når jeg var 16 og er nå 19. Hva er konsekvensene/bivirkningene ? :s

  6. annonymussss
    September 13, 2012 at 3:54 pm

    Har du en pre-workout du kan abefale ? ( helst uten kalorier )

    • September 16, 2012 at 8:58 pm

      Creatine complete extreme. Har bittelitt karbohydrater, men etter min mening den beste PWO.

  7. Anonymous
    September 13, 2012 at 10:18 pm

    Vet at det ikke er bra med for mye søtningsmidler i kosten. Jeg bruker sukrin på havregrøten hver dag, bruker ca 1-1,5 SS sukrin. Er dette for mye?

    • September 16, 2012 at 8:57 pm

      Nei jeg tror da ikke det. Har ikke funnet noe dokumentasjon eller erfaringer om at sukrin er skadelig uansett mengde.

  8. frank
    September 16, 2012 at 6:44 pm

    Nå er det vell ikke så alt for lenge til konkurranse. Du får ha lykke til!

    • September 16, 2012 at 8:55 pm

      Nei nå er det under to uker igjen.
      Takk.. Det kan trenges..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

