Home > Diverse, Formupdate > Poseringstrening

Poseringstrening

Hyggelig samling på Toppform i dag.

Kim Torgersen, Therese Ødegaard, Inga Hrönn Asgeirs, Marius Graatrud, Christian Sterk, Marius Gangmark og meg selv.

Jeg jobber med lat-spread som fortsatt har ett stykke igjen før den blir helt bra.

Ellers er formen grei. Ikke skjedd så veldig mye siste ukene føler jeg.

Marius Gangmark har blitt litt hardere siden sist.

Og Inga som skal stille i nye bikiniklassen.

*Blinkskudd av Marius “Metern”. Må passe på hvor man har henda når jeg er i papprazzi-moduset.
Marius har vært litt syk og følte seg ikke i så bra form. Så venter med å legge ut bilder fra poseringstreningen hans.

Jeg satser på at det blir ny samling neste søndag.

Categories: Diverse, Formupdate Tags:
  1. annonym
    July 23, 2012 at 2:06 pm

    Hei, jeg har ikke gått på Creatin siden jeg har litt kilo å ta av før jeg er fornøyd. Tenker å begynne med det når jeg har litt færre kilo. Lurer på om det er “ok” å gå på creatin når man har litt ekstrea fett på kroppen ?

    • July 23, 2012 at 10:57 pm

      Klart det er ok å bruke kreatin.
      Det kan du bruke unasett.. Ser ikke hvorfor det skulle vært noe problem.
      Må bare være obs på at man kan gå opp litt i vekt fordi musklene binder mer vann. Noen misforstår og tror de “legger på seg” av kreatinet. Men det er altså bare mer væske i kroppen.

  2. annonym
    July 23, 2012 at 11:50 pm

    Jeg lurer hva som er forskjellen mellom jasmin, fullkorn og middags ris ?

    Har kjøp Jasminris i alle år, nå kjøpte jeg middagsris fordi jeg så det var mindre karbohydrater pr.100gram (om jeg ikke tar helt feil)

    Hvilken ris er “best” og hvorfor?
    Takk om jeg for tilbakemelding 🙂

    • July 24, 2012 at 9:21 pm

      Hei.
      Det er ikke så stor forskjell på de polerte ristypene.
      Selv spiser jeg ris som karbohydratkilde, så å velge den med litt mindre karb enn den andre blir litt ulogisk i mitt hodet.
      Risprotein er ikke særlig god protein-kilde så å velge ris med litt høyere protein-innhold blir også litt ulogisk, da jeg heller vil ha proteinene fra gode kilder som myse, egg og kjøtt.

      Hvilken ris som er best må du derfor smake deg frem til selv 😉
      (Leste en plass at fullkornsris heller egentlig ikke er så bra for mennesker)

  3. Knurt-arild
    July 24, 2012 at 12:17 am

    Hvor mye er ca. “normal” midje? Har vært 100cm, er nå 91cm. flesket mitt legger på sidene, noe som irriterer meg. Har lite fettprosent på armer og bryst. Håpe på å komme ned på 80cm rundt magen.

    • July 24, 2012 at 9:23 pm

      Normalen defineres vel som snittet av en gitt befolkning..
      Jeg aner ikke. Men sikkert ikke så galt å ha 80cm.
      Den burde i hvert fall være mindre enn målet rundt hofta.
      Lykke til videre.

  4. Marte
    July 24, 2012 at 8:07 pm

    Hvilken ris er “best” ? Om jeg ikke tar feil så har middagsris mindre karbs enn de andre, men hvilken er “best” ?

  5. ka
    July 24, 2012 at 9:05 pm

    Hvilken proteinkilde inneholder kesam mager? er det kasein?

    • July 24, 2012 at 9:28 pm

      Jeg skjønner ikke helt spørsmålet.
      Kesam mager er laget av skummet melk og løpe.
      Har fint lite med kasein å gjøre.

  6. July 24, 2012 at 9:25 pm

    Tja. Kommer an på formålet. Er ikke så stor forskjell på de vanligste ristypene.
    Antyder du at desto mindre karb desto bedre? Hvorfor skulle det være slik?

  7. Marte
    July 25, 2012 at 1:56 am

    Takk for svar :-))))
    Har også et spørsmål til. Jeg har prøvd å steke kjøtt på pannen uten olje og med sann spray man får kjøpt på Meny, nå etter 1 måned har jeg lagd noen riper i ei dyr panne.

    Så jeg tenkte jeg skulle begynne å bruke olje igjen… Men hvilken olje er “best” ?
    Noen sier at man kan bli “feit” av oljen og har hørt at olje ikke binder seg til kroppen ? xd
    Har brukt solsikkeolje før..
    Solsikke/raps/olvien, hvilken er “sunneste” ?

    • July 25, 2012 at 7:54 am

      Sist jeg sjekka er det vanligste, og det som gir best resultat, å steke kjøtt i smør.
      Riper i panna har med at du bruker skarpt stekeredskap, sikkert i metall. Bruk en i tre eller riktig type plast.
      Fett (olje) gir kroppen 9,3kcal per gram. Det er dobbelt så mye som karb og protein.
      Det du blir feit av er å spise for mye og bevege deg for lite.

  8. annonym
    July 25, 2012 at 11:27 am

    Er det bare meg eller var kroppsbyggerane bedre før ?

    • July 26, 2012 at 11:56 pm

      Mye delte meninger om dette.
      Men jeg er enig med deg. De “så” bedre ut før. Men det blir jo helt subjektivt om hva man synes er fint.

  9. bertil
    July 25, 2012 at 7:31 pm

    Hvor my kcals tror du jeg må innta for å deffe fra 100kg? veier akk 100 kg og er klar for deff!

    • July 26, 2012 at 11:58 pm

      100kg slank eller feit?
      Ung/gammel?
      Aktivitetsnivå?
      Mye som spiller inn..
      Men om du bare vil jeg skal ta et tall fra lufta så kan du prøve deg på 3500kcal et par uker og se hvordan det går. Og justere deretter.

      • bertil
        July 27, 2012 at 3:03 am

        er ikke feit, tror fett % er rundt 16-17? 23 år aktivitetsnivået er jobb barnehage 09-00-17.00 så trening 1 time(vekter) og vekta er 100 kg, høyde 170

        • Alex
          July 28, 2012 at 7:22 pm

          Fett% på 16-17???? Tror du tar feil. Er ganske sikker på det. Ihvertfall når du bare er 170 cm høy. Jeg selv er 173 og har så vidt synlige 6 pack. Men er verken kraftig eller tynn. Og jeg veier kun 63 kg. Ikke for å skuffe deg, men bruk en fettklype for å sjekke fett%. Lykke til uansett.

        • July 28, 2012 at 7:59 pm

          Er du 170cm, 100kg og fettprosent på 16-17 så må du se jævlig bra ut.. Og trener en time hver dag. Prøv 3500kcal en uke eller to og se hva som skjer. Går du helt i kjellern energimessig så er det litt for lite. Står vekta stille etter en uke er det for høyt og du kan gå litt lavere.

  10. July 26, 2012 at 2:21 pm

    Vettuhva?? 🙂 Jeg blir så glad, og motivert, av å lese bloggen din/ deres (akkurat det jeg trenger nå faktisk) 🙂 🙂 Stoooooor takk til deg og Sandra 😀

    • July 26, 2012 at 11:59 pm

      Kjempehyggelig å høre slikt.
      Spesielt når jeg er litt demotivert og usikker på hva jeg skal blogge om videre.
      Takk 🙂

  11. annonym
    July 26, 2012 at 5:52 pm

    Hva synest du om “Hot sweet chilli sauce” ?

    • July 27, 2012 at 12:00 am

      Godt til kylling..
      Men inneholder alt for mye sukker.

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment