Home > Kosthold > Protein-kaffe

Protein-kaffe

Jeg har skrevet tidligere at “protein-shakes er ut”..

Jeg drikker så og si aldri protein-shakes lenger. Jeg bruker isteden proteinpulver i matlaging og får samtidig i meg andre nødvendige næringsstoffer for synergisk effekt og maks utbytte.
Beste måltidene å bruke proteinpulver som ingrediens mener jeg er pannekaker, havrekjeks, havregrøt, og yoghurt/kesam med f.eks. tørket frukt, hakkede nøtter og bær.

Men noe annet sinnsykt godt på morgenen er protein-kaffe..
Rett og slett koke opp en stor kopp med yndlings-kaffen sin, la den kjøle seg bittelitt og røre ut en eller to scoops med whey-100 professional med cappuccino eller mocca smak 🙂

Smaker til og med bedre enn kaffen full av sukker og fløte folk betaler dyrt for på kaffesjapper.
Sandra er heller ikke helt klar for morgenkardio med Tarzan før hun har fått i seg protein-kaffen sin.

Categories: Kosthold
  1. October 26, 2011 at 2:13 pm

    hva hiver du i deg rett etter trening da? 🙂

  2. Annonym
    October 26, 2011 at 6:44 pm

    Jumbo er gainer?
    Har du noen andre eksempler på hva man kan ta istedet? som man ikke legger på seg av..

    • October 26, 2011 at 8:25 pm

      Jumbo er en gainer ja.

      Hva man kan ta?
      Det som er viktig etter trening er å få i seg rikelig med raske proteiner og karbohydrater. Dette kan gjøres med en proteinshake og litt frukt, eller mager kesam med bær, skyr med musli osv.
      Pass på å få i seg nok næring etter trening. Spis heller mindre ellers på dagen.
      Om man trener tung styrke vil man også ha nytte av kreatin og bcaa.

  3. Annonym
    October 27, 2011 at 4:15 pm

    Takk for hjelpen, men hva kan jeg ta før trening? som er gir meg et lite “kick” ? finnes det noen fettforbrennere som man kan ta før trening?
    PS. Liker veldig godt matlagingen din =)

  4. Annonym
    October 27, 2011 at 4:20 pm
    • October 27, 2011 at 4:27 pm

      Fa’n denne hadde jeg faktisk ikke sett før.
      Helt rått.. Tusen takk 🙂

  5. November 15, 2011 at 3:39 am

    Proteinkaffe. Den var ny! Har tenkt tanken, men aldri prøvd av en eller annen grunn. First thing i morra 😉 Og forresten: proteinhavregrøtskaffe med kanel ❤

    Men er på ketogendiett nå. Har du noen forslag til noe som smaker godt med tilnærmet lik 0 karbo? Har sett mange bra oppskrifter på bloggwn hwe aom jwg har burkt (takk for det), men få uten karbo som jeg kan bruke nå…

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment