Home > Kosttilskudd > Kosttilskudd – Etter trening

Kosttilskudd – Etter trening

Gammelt ordtak sier at frokosten er dagens viktigste måltid.

Jeg er ikke enig..

Kanskje for mannen i gata, men for de som trener seriøst og spiser generelt bra er dagens viktigste måltid det du får i deg etter trening.

Jeg har vokst bra på å drikke Star Nutrition whey-80 eller whey-100 gjennom årene.

Jeg har da også blandet i l-glutamin og kreatin monohydrat fra Gymgrossisten.no Dette er gode produkter til markedets beste pris!
Viktig å også få i seg karbohydrater for å ikke bare for å fylle opp energilagrene, men karbohydrater gir økt insulin som er en av kroppens naturlige mest anabole hormoner. Insulinet får cellene til å nyttegjøre seg bedre av glykogenet og aminosyrene man inntar. Jeg spiste f.eks. en pakke riskaker eller to bananer sammen med proteinshaken.

Nå har jeg prøvd noe nytt. JUMBO!

JUMBO er en gainer som er helt utrolig. Den inneholder pr servering 50g protein, 150g karb og 6g fett. Ingen kunstig søtning!
Protein
Ikke bare vanlig myseprotein men ultrafiltrert  myseprotein og  lactoglobulin, lactoferrin, lactalbumin and immunoglobulin proteinfaktorer.
Karbohydrater
6-karb matrix med både kjappe og trege karbohydrater: Dextrose, Oat Flour, Palatinose™ [Isomaltulose: Time-Released, Low Glycemic Index Designer Carbohydrate], Maltodextrin, Fructose, Vitargo®
Kreatin
Ikke bare har den kreatin men Mikronisert Creatine Monohydrate, Creatine Ethyl Ester, Creatine Gluconate, Tri-Creatine Malate, Di-Creatine Malate, Creatine Orotate.
BCAA
L-Leucine, L-Isoleucine, L-Valine
Glutamin
Ikke bare glutamin men L-Glutamine; Esterified Molecule Form: Glutamine Ethyl Ester; Acetylated Glutamine Analogue: N-Acetyl-L-Glutamine; Stable Glutamine Dipeptide: L-Alanyl-L-Glutamine
NO-Booster
Og i tillegg L-Arginine base, Arginine Alpha-Ketoglutarate 1:1, Ornithine Alpha-Ketoglutarate, Glycine L-Arginine Alpha Ketoisocaproate Calcium

Smaken
Jeg har den i sjokoladesmak og den smaker helt ubeskrivelig godt. Andre økta mi gledet jeg meg gjennom hele økta til å få belønne meg selv med den etterpå, hehe. Den gir godt med energi og man føler seg vel selv etter en utmattende trening. Klar for å fortsette å gi gass resten av dagen.

Selges hos helseshop.biz

Neste produkt jeg skal teste er Scitec 100% Whey Professional.
Følg med på bloggen og hold deg oppdatert.

Categories: Kosttilskudd
  1. Annonym
    October 12, 2011 at 4:42 pm

    Spiser du aldri brødskiver eks. ? selv om de innholder myyye karb.
    Er der gale å bruke 30gram proteinpulver etter styrketrening økt, hvis man har planer om å slanke av seg noen kilo ?
    HVa er det beste fettforbrenning/slanke tipset du har å gi?
    bra blogg

    • October 12, 2011 at 8:29 pm

      Joda. Jeg spiser i blant rugbrød. Eller en gang i blant grovbrød med f.eks. egg og bacon.

      Nei det er ikke galt men helt riktig å innta proteiner etter trening. Men få i deg litt karbohydrater også. Viktig selv i en periode hvor du slanker deg.

      Beste slanketips er å redusere litt på all maten. Kutt ut alt av sukker, hvetemel. Spis grovere kornprodukter og fullkorn. (Metter mer). Og øk kardiotreningen. Sleng deg med på spinningtimer, boksing, aerobic eller det du liker. Tren minst 30 min kardiotrening hver dag.

  2. Annonym
    October 12, 2011 at 10:54 pm

    Spiser 2 kokte egg til frokost, eller 2 skiver med leverpostei
    på skolen er det kyllingsalat eller kokte egg
    lunsj og andre ting er det skyr,kesam,frukt, 2 skiver
    Middag er det ofte fisk,kylling,svinekjøtt,biff,egg,lassagne
    kvelds er det som oftest frukt
    drikker 30gram protein etter trening.
    Sliker igrunn med å kutte ut brød spisingen, det er utrolig mye karbo. i brød, værtfall hvis det blir 4 skiver daglig (selv om brødet er kansje det sunneste på markedet)
    Klarer å kutte ut brød i noen få uker, så kommer skivnene tilbake. Har du noen tips for å kutte ned?

    Jeg spiller fotball og har roet ned styrketreningen så jeg har begynt på RYP programet på TN.no, bruker å løpe 5km noen ganger i uke, evt. intervall før trening og har hatt noen times gåturer før frokost.

    • October 12, 2011 at 11:12 pm

      Jeg har et bra tips..
      Kom på Elixia Sjølyst og kjøp en time kostholdsveiledning 😉

  3. Annonym
    October 12, 2011 at 10:58 pm

    Har også lastet ned et program på mobilen, der jeg skriver inn hva jeg spiser slik at det blir regnet ut i cals.karbs,fett etc. Hjelper på.

    • October 12, 2011 at 11:13 pm

      Det finnes sikkert noen bra til mobilen men du må nesten lete litt selv.
      Men til PC vet jeg mange bruker “Mat på Data”.. Gratis program.
      Jeg har et eget system.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

