Home > Formupdate, Styrketrening > Nytt treningsprogram

Nytt treningsprogram

Jeg synes det er gøy å i blant trene på 90-100% av 1RM og virkelig presse meg maks. Men stort sett bare våget meg til å gjøre dette i benkpress.

Samme andre veien. Sjelden jeg våger meg over 15 reps med unntak av trening av mage og legger. Jeg har liksom funnet mitt “trygge” område på mellom 6 og 15 RM utifra om jeg er i “tung” eller “lett” periode eller hvor jeg befinner meg i progressive belastningen. Uansett kjørt meg så og si til failure på to siste settene i en øvelse.

Men kom over en artikkel som omhandler “PHAT” (Power Hypertrophy Adaptive Training)
http://www.simplyshredded.com/mega-feature-layne-norton-training-series-full-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html

Lettfattelig og spennende lesing. Hørt om flere som har hatt god fremgang med noe lignende; en “høy belastning få reps” og en “lett belastning mange reps” gjennomkjøring av kroppen i uka.

Tror sannelig jeg skal prøve dette i noen uker. Starter på mandag.

Piffer opp blogg innlegget med noen bilder jeg tok på badet for litt siden 🙂

Categories: Formupdate, Styrketrening
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment