Home > Kosthold, Styrketrening > Leg-Day

Leg-Day

Må skrive litt om yndlings økten min når jeg først blogger.
Fikk med et nytt offer i dag til å kjenne på hvor godt det svir i låra med leg extensions etter 10×10 hardkjøret mitt med tunge og dype knebøy.
Skrevet litt om Linn Røymstad tidligere som skal stille i Athletic Fitness for Haralds Gym.

“No pain, no gain” var det vel noen som sa en gang.

C-E: Er litt skjelven i dag. Må ha satt ny rekord i maks koffein-inntak.
Linn: Drikker sjeldent kaffe i det hele tatt jeg.
C-E: Kaffe???

 

Kort om diett

Jeg anbefaler INGEN å bruke ekstremdiett (som den i forrige innlegg) for å bli slankere mennesker.
Konkurransediett innen fitness og bygging har som mål å oppnå lavest mulig fett% og samtidig beholde mest mulig muskelmasse. Men kun for å holde en slik form gjennom konkurranseperioden.

Etter en slik diett går de fleste opp minst 10kg på kort tid. Mange går opp enda mer og opptil 20kg.
Etter dietten i 2010 gikk jeg opp 10kg og i 2011 gikk jeg opp hele 20kg på bare noen uker. Og jeg var langt fra alene om dette.

“Fat and happy på ca 105kg..”

Først etter mange uker fikk jeg delvis kontroll på “craveings’ene” og kunne begynne å jobbe meg ned til noe bedre fettprosent.
Og dette med kjente metoder og generelle kostholds endringer man kan lese om i bøker eller få hjelp fra en PT til.
Helt uten streng diett eller syke kardioøkter kl 5 på natta.

At alt blir kaos i sult-metthets signalene i kroppen og alt det psykiske rundt mat, måltider og hvordan man ser seg selv. Dette må man være bevisst på og bare ta det litt som det kommer etter dietten og la kroppen stabilisere seg.
Jeg tillot meg å legge på meg og så heller fordelen i at jeg samtidig økte bra i styrken og alltid hadde bra trykk på treninga. For å så rolig begynne å (uten diett) ta det av meg igjen tilbake til en trivselsvekt 10-15kg over konkurransevekta.

  1. annonym
    August 20, 2012 at 12:42 am

    Den “dietten” jeg hadde tenkt å kjøre var å ligge på litt over 2000 kalorier der jeg spiser kylling,havre, fisk etc. (blir mer som en vane og ikke diett, har gjor det nå i flere måneder)
    og når jeg kommer ned til 10fettprosent, noe som er normalt “slank”. Så ville jeg bare vedlikeholde den. Elsker cardio, så er fort mulig at det er mulig.
    All in 🙂

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment