Home > Kosthold > Breakfast for champions

Breakfast for champions

Dette er frokosten min så og si hver eneste dag. Og det har det vært i mange år i ulike varianter.

Oppskriften er veldig grei.

100g store havregryn
10g kruskakli
2dl skumma melk
50g proteinpulver (best med vanilje eller banansmak)
5 g kreatin monohydrat
5g smør
kanel

Kok havregryn og kruskakli i melk og vann enten i en gryte eller i mikroen. La det kjøle seg et par minutter (viktig) og rør inn proteinpulver og kreatin. Ha på en kladd med setersmør og dryss over godt med kanel. Man kan også ha på litt sukrin for ekstra søtning.

Kan også strø over hakkede mandler, valnøtter, rosiner, bananbiter, bær eller annet man liker for ekstra smak 🙂

62g protein. 16g fett. 78g karbohydrater. totalt 705kcal

Gleder meg til dette måltidet hver dag. Blir aldri lei.

Categories: Kosthold
  1. Name
    October 23, 2011 at 8:22 pm

    Er det BEDRE å la være å bruke feks. proteinpulver etter en styrkeøkt hvis man har planer om å gå ned i vekt??
    Vet at protein er en viktig kilde for kroppen for å bygge muskler etc. men når man har HOVEDFOKUS på å gå raskt ned i fettprosent og kilo. kansje spise noe som innholder protein istedet? Hva synes du ?

    • October 23, 2011 at 9:50 pm

      Mange veier til rom og mange måter å gå ned i vekt på.
      Tilførsel av myseproteiner, og spesielt etter trening bidrar til å beholde mest mulig muskelmasse mens du er på kalori-underskudd.

      Det er med noen forbehold,, Men om du trener seriøst vil jeg anbefale at du fortsetter å ta proteinshake etter trening og heller kutter ned på kaloriene fra øvrige måltider.

  2. Annonym
    October 24, 2011 at 7:25 pm

    Mektig frokost det er ass !!
    Hva spiser du og hvilken tablett tar du før trening? Vet du om noen energitablett / fettforbrennings tablett som gir mye energi ?

  3. Frank
    October 25, 2011 at 12:12 pm

    Takk =) Hjelper denne hot blood?
    Og hvor får jeg kjøpt jack 3d?
    Har du prøvd begge ? hvilken føler du er best? jeg har bare prøvd ripped freak og noen energi piller fra proteinfabrikken

    • October 25, 2011 at 10:11 pm

      Hot Blood funker som f…
      Jack3d får du i de fleste kosttilskuddsjapper i svinesund og strømstad i Sverige.

      Jeg har prøvd begge. Liker Hot Blood klart best.

  4. ...
    October 25, 2011 at 10:29 pm

    Skal du til NM neste gang også ?

    • October 25, 2011 at 10:59 pm

      Nei jeg skal bruke neste år på å trene optimalt, spise bra og ha det stabilt rundt meg. Forbedre svakhetene mine og bygge litt mer masse jevn over. Ser ann formen til neste vinter om jeg skal satse på Sandefjord Open og Oslo Grand Prix på våren 2013 eller Norway Open og NM høsten 2013. Eller alle fire om formen virkelig er bra 🙂

  5. ...
    October 26, 2011 at 11:57 am

    Leste at du lå på rundt 2000 kaloria før stevner. Teller du kalorier nå ? eller prøver du å få i deg litt ekstra karbs og bare bygge videre?

    • October 26, 2011 at 12:21 pm

      Å telle kalorier blir man bare forstyrra i hodet av.
      Ingen vits i å gjøre livet så hardt for seg selv med mindre det er i forkant av en konkurranse, photoshoot eller noe annet man er rent nødt til å nå en bestemt fettprosent for en kort periode.

      Nå følger jeg en “kostplan” som tilsier å få i meg mye ren mat. Ligger høyt på proteiner generelt og spesielt mye karbohydrater til frokost og etter trening. Passer også på å få i meg en del fett fra nøtter, fisk, frø og omega-3 tilskudd.
      Blir jeg for feit reduserer jeg måltidene noe og øker litt på kardiotreninga. Slutter jeg å øke i vekt gjør jeg motsatt, spiser litt mer og kutter litt på kardioen. Det er ikke så vanskelig å regulere formen med slike små justeringer når man jobber på treningssenter, lager all maten man spiser selv, og trener så og si hver dag.

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment