Home > Kosttilskudd > Tull med kosttilskudd fra utlandet.

Tull med kosttilskudd fra utlandet.

Aner fred og ingen fare og handler noe tilsynelatende uskyldig kosttilskudd fra en side som i grunn selger urter, vegetarmat, helsekost og lignende. Ligger i navnet. Iherb.com.

Kjøper C-vitamin,
L-Taurin (som finnes i redbull og mye annet) http://www.bodybuilding.com/store/taurine.html
og L-Tyrosine http://www.bodybuilding.com/store/tyro.html
Dette er som linkene sier enkle aminosyrer som er hverken på dopinglister eller narkotika.

Sist jeg handlet kosttilskudd fra utlandet var det et mareritt å tilbringe en dag i flere forskjellige køer og skjerma og tull før jeg fikk pakken min. (Og etter et saftig toll-påslag, behandlingsgebyr og betalingsgebyr. Faktisk,, betale for å få betale. ) Men endte uansett ihvertfall opp med å få pakken min med blant annet aminosyrer.

Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle være lur og handle for under 200kr og slippe toll. Og dermed istede få pakken i postkassa på vanlig måte.

Men neida.. Istede fikk jeg dette brevet:

Varene ble returnert til iherb og pengene i dass. Hadde håpet å få refundert ihvertfall noe av beløpet fra nettbutikken, men fikk bare et diffust og avvisende svar på mail.

Dette til tross for at aminosyrer fra oktober ikke lengre klassifiseres som legemidler. Ref: http://www.mattilsynet.no/aktuelt/nyhetsarkiv/mat/endrede_retningslinjer_for_forvaltning_av_sportsprodukter_83923

Nettbutikker selger aminosyrer i norge nå og redbull med taurin har vært lovlig lenge. Tror ikke alle er helt oppdaterte.
*Sigh*

Categories: Kosttilskudd
  1. Øystein
    January 6, 2011 at 5:17 pm

    Jeg hadde ingen problemer med iHerb. Sant skal sies at jeg bestilte noe så uskyldig som stevia da.

  2. Stian L
    January 7, 2011 at 8:49 am

    Er jo ikke Iherb som er problemet her Øystein, men de norske tollmyndigheter. Nå får man jo kjøpt tyrosin og taurin i norske butikker så ville nok holdt meg unna netthandel heretter selv om det sikkert er noe rimeligere.

  3. Øystein
    January 7, 2011 at 12:36 pm

    Nei, jeg vet jo det Stian. 😀
    iHerb er super de.

    Men ja, man får jo kjøpt som du sier både tyrosin og taurin i norge nå uansett.
    – Men er jo ikke noe problem å bestille dem I NORGE, typ gymgrossisten, ettersom de pakkene uansett ikke går gjennom tollen.

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment