Home > Kosttilskudd > Gourmet-Pro

Gourmet-Pro

Jeg nevnte tidligere Gymgrossisten sitt nye proteinpulver “Gourmet-Pro”.
Det har større fokus på smak og konsistens og skal være ekstra godt.

Når jeg blir spurt hvorfor jeg drikker proteinshake svarer jeg det vanlige om proteiner med høyeste biologiske verdi og raskere og bedre restitusjon ved kjapt inntak etter trening osv. Men også fordi det smaker utrolig godt.
Det skal være en grunn i seg selv at man kan kose seg med en protein-milkshake etter en hard innsats på gymmet eller andre plasser.

I går var jeg innom posten og hentet min bestilling på Gourmet-Pro i jordbær og sjokoladesmak.

Det blander seg lett ut i vann og blir litt fyldigere i konsistensen enn vanlig proteinpulver. Litt mer milkshake aktig og både jordbær og sjokolade minner litt i smaken om Litago fra Tine.

Vi har også fått prøvd det ut i litt matlagning. Sandra bakte havre-kaker med jordbær som ble utrolig gode.

Og jeg spiste havregrøt med jordbær smak til frokost i dag. Det ble veldig god konsistens på grøten. Litt fluffy fromasj aktig og veldig god.

Vi fikk også siste nummer av Treningsforum Magasinet i posten i går. Det har noen bilder og litt tekst om Sandra fra Sandefjord Open og Oslo Grand Prix.
Jeg ble også utrolig glad for en veldig hyggelig hilsen til Sandra og meg på en av de første sidene i magasinet.

Categories: Kosttilskudd
  1. annonym
    May 30, 2012 at 3:13 pm

    Hei. Jeg dessverre “brød-avhengig”. Så lurte om jeg kjøper det “sunneste” brødet på markedet, om jeg kunne brukt brød som min karbohydrat kilde istedet for ris,havre,søtepoteter ?Eller er brød for mye kalorier og dårlig karbohydrat kilde?
    Har planer om å rippe meg.

    • May 30, 2012 at 8:14 pm

      Helt greit å spise ordentlig grovt brød med f.eks. kjøtt eller ostepålegg som et måltid i løpet av dagen.
      Problemet med brød er at mange spiser alt for mye. Frokost, lunsj, kvelds, mellommåltid osv. Og mange opplever at de blir fort sulten igjen etter et brødmåltid.
      https://erikcbb.wordpress.com/2012/02/07/feil-a-spise-brod/

  2. May 30, 2012 at 6:48 pm

    Der var den ja! 😀 At det kan minne litt om Litago høres jo ikke dumt ut i det hele tatt.

    • May 30, 2012 at 8:15 pm

      Det var ikke så dumt nei 😉

  3. Marte
    May 30, 2012 at 8:19 pm

    Ååååh må bestille !

    Har sett at det går ann å lage Gele og vanilje kesam som lørdagsgodt, lurte på om du viste hvilken gele jeg skal kjøre? (kalorifri)

    • May 31, 2012 at 12:11 pm

      Man finner kalorifri gele på enkelte butikker. Men jeg synes det er like greit å lage selv.
      Bland en liter litt sterk fun light saft med den smaken du liker. Varm denne opp til nesten kokepunkt.
      Rør inn en pose med gelatinplater. La den stå og kjøle seg litt og sett den i kjøleskapet over natta.
      Tilberede med vaniljekesam og bær eller hva du måtte like 😉

  4. Ina
    May 31, 2012 at 11:58 am

    De havrekakene tror jeg at jeg må prøve å få kokkelert her på kjøkkenet også 😀 Så kjempegode ut!

  5. Marte
    May 31, 2012 at 12:20 pm

    Innholder ikke gealatin platene kalorier? Har kjøpt sann pulver, men der står det ikke innnholdet på det..

    • May 31, 2012 at 12:22 pm

      Nei gelatin inneholder så godt som ingen kalorier. Og en liter saft blir liksom ca 10kcal.
      Så greit som dessert etter et måltid. Men ikke gjør samme feilen som meg å prøv å spis deg mett på dette mellom måltidene, hehe.. Blir bare enda mer sulten.

  6. annonym
    May 31, 2012 at 7:16 pm

    Har gått ned fra 108 kg til 90 kg. Har spist kabohydrater og fett løpet av den lange veien og skiftet livstil. Men nå nærmer sommeren seg og jeg skal prøve PSMF, siden det er litt raskere.

    Frokost: 1 kyllingfilet med 1ts ketchup uten sukker
    M2: 1 skyr
    Lunsj: 1 boks tunfisk 120 gram (first price)
    M3: 30-60 gram proteinpulver
    Middag: 200 gram kylling/svin/fisk med grønnsaker(isberg,paprika,løk)

    Hvis det blir mat senere så kan det bli 100 gram kylling eller 30 gram proteinpulver.

    Går 1 time hver dag. Trener 12*4 i styrke 4 ganer i uken.

    Er det noe jeg kan endre på ? Er 90 kg, og vil gjerne ned de siste “10” kiloane.

    • May 31, 2012 at 8:25 pm

      Jeg tror du kanskje har misforstått PSMF dietten litt.
      Du bør spise mer grønnsaker og unne deg litt karbohydrater. Man ligger lavt på karb, men kutter det ikke helt ut.

      “Hvis det blir mat senere så…”
      Sett opp måltid du vet du kan følge. Slike “eventuelt” måltider blir ofte misbrukt.

      Det virker som veldig lite mat for en mann på 90kg som trener såpass mye.

      Har du gått ned nesten 20kg med ren livsstilsendring så er det kjempebra..
      Egentlig bør du kanskje bare fortsette slik du har gjort, enn å risikere å gå på en smell med dietten, få masse cravings og legge på deg igjen.

  7. annonym
    May 31, 2012 at 8:37 pm

    Ok, takk for hjelpen! Men hva er carvings?

    • May 31, 2012 at 8:43 pm

      Cravings.. En sterk trang til å spise. Kan bli sykelig sterk og går heller ikke bort selv om man spiser litt ekstra. Ganske vanlig etter ekstrem-dietter som surrer til sult/mettet-signalstoffene i kroppen.

  8. annonym
    May 31, 2012 at 8:58 pm

    Ok, Takk ! . Jeg liker dessverre ikke brokkoli, noe som hadde vært genialt å ha med på denne dietten.Har kjørt 1 uke med denne dietten nå, kjører 3 uker. Så begynne på igjen med min vanlig rutine. Mer kabohydrater, grønnsaker og frukt.

    • May 31, 2012 at 9:13 pm

      Asparges, diverse salater, agurk, aspargesbønner, rosenkål, spinat osv er bra alternativer til brokkoli.
      Kan også spise blomkål, paprika, tomater, sopp, løk osv..

      Kan lese mer om PSMF her hvis du ikke har gjort det alt:
      http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

  9. annonym
    June 1, 2012 at 4:51 pm

    tusen takk for hjelpen !Bra blogg 🙂

  10. Marte
    June 1, 2012 at 8:44 pm

    Hei igjen og beklager for maset, men må være helt sikker. Har kjøpt sann gealatin plater og der står det at den innholder 300+ kalorier pr.100 gram. Men gealatinen innholder lite kalorier pg. den er langt i fra 100gram ? Riktig ? 🙂 Ha en fin helg

    • June 1, 2012 at 8:47 pm

      Ta platene ut av posen og legg på matvekta 😉
      Jeg husker ikke helt men mener det blir ubetydelig lite kalorier med mindre man spiser over en liter gele om dagen..

  11. Tommy
    June 3, 2012 at 10:00 pm

    Hei
    Kan Gourmet-Pro bruke som alternativ til 100% Casein Gold Standard? Det står Proteinet absorberes sakte i omtalen.
    Kan den brukes før og trening ? Bruker Gainer Pro etter trening, men skal nedi vekt nå.

    • June 4, 2012 at 11:44 pm

      Dropp gaineren hvis du vil ned i vekt ja.

      Nei 100% gold standard er et bedre proteinpulver ernæringsmessig. Spesielt etter trening. Gourmet pro er greit å ta på morgenen og/eller på kvelden.

  12. Tommy
    June 7, 2012 at 8:54 pm

    Hva med Gourmet pro før trening? Fungerer det? . Akkurat nå tar jeg Whey-80 shake + 4stk bcaa 40 mins før trening. Da har det gått noen timer siden lunsj og føler jeg må ha noe i magen.

    • June 7, 2012 at 9:15 pm

      Joda det funker fint. Mye som tyder på at det kan være bra å tilføre kroppen protein underveis i treningen.
      Da er gourmet-pro veldig fin. Er det flere timer siden man spiste kan økta bli enda litt bedre om man tilfører litt lette karbohydrater også, som litt frukt.
      Dog noen mener at kroppen øker veksthormon-utskillelsen om man trener på tom mage.
      Det er så mye forskning som viser det ene og det andre at jeg velger selv å følge det som har virket best på de fleste over lengre tid.

  13. Bendik
    July 3, 2012 at 11:58 pm

    Lov å spør om oppskrift på havrekakene?? 🙂

    • July 6, 2012 at 8:34 pm

      Mye av det vi baker blir liksom litt på feelingen også husker vi ikke hvordan vi gjorde det senere.
      Var vel noe sånt som havre, egg, kokosmel, bakepulver, bær og proteinpulver 🙂

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

