Home > Diverse > Nattevakter

Nattevakter

Har jobbet nattevakter hele uka og gleder meg veldig til å få sove ut litt.

Jeg tror denne uka har vært verre for treningen enn om jeg skulle gått på fylla 5 dager på rad. Jeg har jeg hatt et ekstremt sug etter noe godt. Går til og fra kjøleskapet sikket 10 ganger i løpet av natta. Har ikke orket å spise noe ordentlig mat, men drukket litervis med juice og bare spist kjeks, brødskiver og annet dritt.

På dagen har jeg vært for trøtt og slapp til å lage noe ordentlig så da har jeg bare spist havregrøt eller kesam med nøtter osv.

Jeg har bare sovet avbrutt 1-2 timer av gangen og de fleste dagene har ikke orket eller rukket å trene. (I går og i dag var det stengt da jeg våknet på kvelden). Noe som igjen har gjort meg ganske irritabel. Ikke noen god miks med samboer som også er irritabel på konkurransediett. Stakkars bikkja vår har fått gjennomgå litt.

Kollegaen min som er langt mer rutinert nattevakt sier at hun pleier å trene på morningen etter nattevakten og før hun legger seg. For meg vil det være helt uaktuelt. På vei hjem fra jobben går jeg sjanglete, ser dobbelt, er kvalm og lengter bare etter å legge meg ned en plass.

Skal forhandle om ny arbiedskontrakt i slutten av juni. Jeg er nok nødt til å stille krav om å få slippe nattevakter skal jeg fortsette på sengeposten. For det første går det alt for mye ut over treningen min som liksom er førsteprioritet. For det andre tror jeg at jeg ikke er genetisk anlagt for å være våken på natta. Alltid vært ekstremt A-menneske som er partybrems og sliter med å holde meg våken når klokka passerer 22.

Kan skrive mer om de konkrete fysiologiske påkjenningene det er å jobbe nattevakter senere.. Nå ville jeg bare få ut litt frustrasjon.

Ha en god uke alle sammen..

Categories: Diverse
  1. marit
    April 2, 2012 at 3:10 am

    Nattevaktshælvete….

    • April 2, 2012 at 3:42 am

      Ja det skulle ikke vært lov. Natta skulle vært delt i to vakter slik at alle fikk sove litt uansett.

  2. Annonym
    April 2, 2012 at 5:59 pm

    Hva er mest “sunt” av Cider som ikke innholder sukker og Øl Lite ?

    • April 4, 2012 at 6:12 am

      Jeg er litt usikker. Kommer ann på hvilken cider/lite øl. Men sånn i farta vil jeg bare anta at lite øl er minst “usunt”.

  3. Annonym
    April 4, 2012 at 3:15 pm

    Er Ripped Freak og Jack 3d doping siden de har sluttet og selge i Norge?

    • April 4, 2012 at 6:06 pm

      Skal skrive en egen sak om det 😉

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

