Home > Formupdate, Kosttilskudd > Før og nå

Før og nå

Disse bildene har fått så mye positive tilbakemeldinger på treningsforum at jeg tenker jeg burde ha de med på bloggen.

Bildene til venstre er tatt sommeren 2009. Høyre er tatt for ca to uker siden.
Så det er litt under 3 år med 100% innsats.

Jeg tror bare de som selv har vært igjennom opplegget i månedene før en fitness/bodybuilding konkurranse vet hvor hardt det er.
Til forskjell fra andre idretter så er det ikke selve treningen som er spesielt hard. Men hele opplegget rundt. Spesielt det å ligge på så stort kcal underskudd samtidig som man må trene mye mer, kombinert med jobb, familie, kjæledyr osv.

Det krever forståelse og tålmodighet fra de nærmeste når lunta er kort og småting blir fort til krangler. Sandra var veldig tålmodig med meg under min diett i fjor høst, og nå er det min tur til å være tålmodig med henne.

Men det blir litt spennende hvordan det vil gå om vi skulle finne på å være på diett samtidig. For eksempel NM til høsten som vi begge tenker litt på.

Kosttilskudd fra gymgrossisten.no

Bruken av kosttilskudd varierer litt med akkurat nå bruker vi:
Optimum Nutrition 100% Gold Standard proteinpulver.
Nanox BCAA Shots Pro 500. “Godteri” som hindrer muskelnedbryting på kcal underskudd og hard trening.
CLA Advanced Forebygger nedbrytingen av muskulatur og fremmer energiforbrenning av fett.
Whey-80 Naturell. Rent myseprotein uten tilsetningsstoffer som er veldig fin å bruke i matlaging. Blander også litt i tørrforet til Tarzan.
Fit & Smart. Multivitamin/Mineral for jenter.
Optimum Nutrition Opti-Men. Multivitamin for menn.
ZMA. Sink-magnseium-B6. Forebygger kramper, bedre hormonbalanse og forbedret søvn og restitusjon.
Kre-Alkyn. Kreatin før trening.
Anabolic Beast. For ekstra energi på dager det er tungt å komme i gang med trening.
Udo’s Choise. Sunne fettsyrer som er bra for ledd, hormonproduksjon, hjerte og kretsløp.

og
Mutant Mass. Gainer for ekstra kalorier til frokost og kjapt påfyll av proteiner og karbohydrater etter trening.
1050kcal per servering. Bør ikke brukes på diett 😉

Categories: Formupdate, Kosttilskudd
  1. Annonym
    March 26, 2012 at 9:40 pm

    HERRE, dette er brae resultat !! absolutt stor motivasjon til ALLE som driver med en form for trening!!
    Vet dere hvor mye hun veide før og hvor mye hun veier nå ?

    Funker dette kostilskuddet ? Nanox BCAA Shots Pro 500

  2. March 26, 2012 at 10:37 pm

    Hun lignet på saksbehandleren min på NAV før!
    I ansiktet, altså. T___T

    Ellers looking good. c:

    Tar du virkelig en scoop med Mutant Mass sammen med frokost ooog etter trening?
    Hadde heller valgt par hundre gram med havregryn + pulver jeg.
    – Har vel litt drøy appetitt jeg da, samt perverst svakhet for havregrøt! 😀

    Apropos havregryn, Metern spiste visst en pakke havregryn til frokost på sitt verste en gang i tiden.

    • March 27, 2012 at 1:23 am

      Jeg er også utrolig glad i havregrøt. Problemet mitt er at magen blir full før jeg blir mett. Ubehagelig å ha spreng i magen og fortsatt være sulten. Derfor spiser jeg 100-150g havregryn sammen med gainer. Gaineren er mer energitett og får også havregrøten til å smake veldig mye bedre. Så tar jeg en spiseskje med smør og kanel 🙂

      Har spist havregrøt hele livet og kommer sikkert til å fortsette så lenge jeg lever.

  3. March 27, 2012 at 2:47 am

    Er vel helst der det ligger for meg òg. – Blir aldri mett. : p

    Sant skal sies at verken sult eller metthetsfølelse har vært på stell etter runden jeg hadde innom anoreksi for et par år tilbake.

    • March 27, 2012 at 4:45 pm

      Noen ganger har jeg også sinnsykt lyst på noe godt. Men når jeg står i butikken finner jeg ingenting som jeg har lyst på. Det er litt vondt egentlig. Å ha et ekstremt sug etter noe, men finner ingenting for å døyve det.
      Uten å ha hatt anoreksi, bulemi eller noe slikt, tror jeg allikevel at det er blitt litt krøll på hormonene som styrer sult og metthet som følge av noen runder på hard konkurransediett.

  4. March 27, 2012 at 4:17 am

    Blir helt flau når jeg hører en relativt stor jente på jobben min som jogger og jogger og “trener” aka kaster bort penger med sin pt og ikke går ned i vekt, klager på at hun ikke skjønner hvor “problemet” ligger (typisk person som lurer på om det er noen indre kroppslig sykdom på hvorfor akkurat henne ikke går ned, hun gjør jo aaalt rett!?). Men noen hard styrketrening? Neida! Muskler var hvertfall det siste hun trengte “mer” av.
    Kjente jeg ble provosert..;) Bare fortsatter å dras med meg baggen påjobb, og hun kaller Meg gal?! Det er jo Sandra et levende bevis på at bare Hard work pays off.
    De som ikke får motivasjon av dette (til hva det skulle være, trening eller andre mål i livet) bør skamme seg 🙂

  5. Jan
    March 27, 2012 at 5:18 pm

    Er det du som har lagd dietten til Sandra?Ser veldig bra ut hvertfall:)

    • March 27, 2012 at 5:22 pm

      Jeg som satte sammen dietten først, også har hun gjort noen endringer selv underveis.

  6. Jan
    March 27, 2012 at 8:35 pm

    Okei. Kan du lage diett for meg??

    • March 28, 2012 at 12:19 am

      Du sa du skal trene 5×5 styrkeprogram. Men med en progresiv belastning variant. Og dette skal du gjøre uten treningssenter i 3 uker. Og du vil ha en deffe-diett.. Du gjør det ikke akkurat så lett for deg selv..

  7. Annonym
    March 27, 2012 at 9:46 pm

    Funker dette kostilskuddet ? Nanox BCAA Shots Pro 500

    • March 28, 2012 at 12:22 am

      BCAA er aminosyrer som viser seg å stimulere til økt muskelvekst ved tung og hyppig styrketrening. Men det er spesielt effektivt for å hindre muskelnedbryting på hard diett. Jeg liker BCAA shots fra Nanox fordi de kan tygges og smaker godt til fordel for å ta mange kapsler eller måtte blande ut pulver i vann.

  8. Jan
    March 28, 2012 at 12:03 pm

    heheh skal ikke kjøre deffe-diett nå da. Tenkte å ha det klar også begynne når jeg føler jeg er klar.
    og skal ikke kjøre 5×5 enda heller får ta det når jeg kommer tilbake

  9. Kjersti
    March 29, 2012 at 8:47 pm

    Sandra er helt fantastisk! Ikke minst om man ser bilder fra før hun trente overhode. Så utrolig stolt av deg frøken.. SATS Bislett heier på deg 🙂

    • March 30, 2012 at 3:05 am

      Tusen takk søta 🙂
      dokker e no så flinke til å passe på meg og støtte meg, som har værrt til utrolig stor hjelp den dietten hær 🙂
      dokker e bare helt fantastiske 🙂

  10. April 23, 2012 at 9:02 am

    DET er det RÅESTE jeg har sett!!!! WOW!!!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

